Braucht meine Tochter einen Kindersitz im PKW

Frank22

FLI-Starter
Registriert
4 Sep. 2004
Beiträge
41
Ort
Niederrhein
Hallo,

es gab bestimmt schon mal diese Frage, aber da ich neu bin im Forum habe ich noch nichts darüber gelesen.

Braucht man in Florida einen Kindersitz für den Mietwagen.

Meine Tochter ist 11 Jahre und ca. 145 cm gross.

Wie sind die Vorschriften in Florida?

Falls sie einen braucht ist es bestimmt billiger dort einen zu kaufen anstatt für 17 Tage einen anzumieten, oder ?

Oder ich nehme so ein Billigteil aus Styropor von Real für 5 Euro mit, geht das ?


Gruss

Frank22
 

Peter

Administrator
Teammitglied
Registriert
6 Sep. 2001
Beiträge
6.111
Ort
Völklingen, Saarland
Bei http://www.fhp.state.fl.us/html/CPS/4Steps.htm hab ich dazu folgendes gefunden:


Step 1: Babies from birth to one year AND 20 pounds ride in rear-facing child seats.

Step 2: Toddlers from one year to age four (& 40 lbs.) ride in forward-facing child seats.

Step 3: Children ages four (& 40 lbs) - eight (or 4'9" tall) should ride in booster seats.

Step 4: Children over age eight (or 4’9" tall) may use vehicle's seat belt.

ALL children 12 and under should ride in the back seat of a vehicle.

und im The Florida Driver's Handbooksteht folgendes:


Safety Belts
Florida law requires all occupants of cars, pickup trucks, and vans who are 6 years of age or older to wear seat belts, regardless of seating position. Passengers 16 and older can be fined individually for violating this provision. Drivers will be held responsible and fined for passengers 15 years old and younger who are found unrestrained. Children infant through 3 years of age must be properly secured using a crash-tested, federally approved child restraint device. Such restraint device must be a separate carrier or a vehicle manufacturer's integrated child seat. For children aged 4 through 5 years, a separate carrier, an integrated child seat, or a seat belt may be used. This seat belt law applies to passenger cars manufactured beginning with the 1968 model year, and trucks beginning with the 1972 model year.

Es muesste also ohne zusaetzlichen Kindersitz gehen....

Gute Fahrt
Peter
 
Oben